سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز درباره ی رابطه شبکه های اجتماعی و فروشگاه آنلاین

همه چیز درباره ی رابطه شبکه های اجتماعی و فروشگاه آنلاین

دیجیتال مارکتینگ، یکی از مهمترین روش های بازاریابی در عرصه دیجیتال امروز است که تمامی کسب و کار باید از آن استفاده نمایند تا بتوانند در جنگ رقابتی باقی بمانند. در این روش چند راهکار ثابت و کاربردی به مدیران پیشنهاد میگردد مانند: طراحی سایت فروشگاهی، تولید محتوای مناسب برای جذب بازدید کننده، سئوی این سایت برای بهره برداری سریع تر و مهم تر از همه حضور در شبکه های اجتماعی !!!
در این مقاله میخواهیم همه چیز درباره ی رابطه شبکه های اجتماعی و فروشگاه آنلاین را برای شما عنوان نماییم.


تاثیر شبکه اجتماعی بر سایت فروشگاهی

پس از طراحی سایت فروشگاهی، نحوه نمایش و ارائه آن سایت و اینکه چگونه فروش را خلق نماید یک هنری است که در دل دیجیتال مارکتینگ نهفته است .
سئو، تبلیغات کلیکی، تبلیغات در سایت های همکار، بلاگ گذاری و ...... ار راهکارهایی هستند که این مسیر را برای شما هموار میکنند اما ، شبکه های اجتماعی به دلیل محبوبیت خاصی که میان مشتریان دارند، همیشه از اهمیت بالاتری برخوردار بوده و احتمال جذب مخاطبان هم از این کانال بیشتر خواهد بود.
بنابراین در صورتی که یک سایت فروشگاهی طراحی میگردد، ایجاد شبکه های مختلف و برقراری ارتباط بین این شبکه ها و سایت فروشگاهی یکی از مهم ترین قدم هایی است که باید بردارید.


شبکه های اجتماعی محبوب

صفحات مختلف هریک به دلیل ویژگی های بارز خود و یا با توجه به بازه زمانی که بوجود آمده اند، میزان محبوبیت های متغیری نسبت به یکدیگر دارند. برخی از شبکه های اجتماعی معروف به اختصار :


فیس بوک

فضایی برای اشترا گذاری عکس، متن، اخبار و پیام های مختلف میباشد و دارای چنان محبوبیتی است که حتی با وجود شبکه های جدیدی مانند اینستاگرام، هنوز طرفداران خود را حفظ نموده است . معمولا هر سایت فروشگاهی ، یک صفحه شخصی در فیس بوک به خود اختصاص داده تا کسی و کار آنلاین خود را در این فضا معرفی نماید.

توییتر

این شبکه اجتماعی اغلب فضایی است برای حضور مدیران کسب و کارها و تجارت های بزرگ !!!
افراد عادی کمتر از این شبکه اجتماعی استفاده میکنند بنابراین اگر به دنبال ساخت یک فروشگاه حرفه ایی هستید تا تجارت خود را حرفه ایی تر کنید حتما توییت بسازید.

لینکدین

لینکدین هم دقیقا مانند توییتر، افراد متخصص و مدیران مطرح را جذب خود نموده است و تمامی پست و پیام های موجود در این فضا مربوط به تجارت و کسب وکار میباشد و کمتر افراد عادی در این حوره فعالیت دارند.

اینستاگرام

شبکه مجازی محبوب، عنوانی است که اینستاگرام به خود اختصاص داده است. در این شبکه فارغ از محدودیت سنی، جنس و کسب و کار و ...... همه مشغول به فعالیت هستند و به راحتی میتوانند با یکدیگر ارتباط بگیرند. قبل از خرید سایت فروشگاهی ، خود را در این فضا محبوب کنید.


تاثیر شبکه های مجازی بر فروش یک مجموعه

واضح است ! افراد اکثر ساعات شبانه روز خود را در این فضاها میگذرانند و جالب است بدانید بیش از 80 درصد صفحاتی که برای آنها محبوب باشند را دنبال میکنند.
در واقع هر کسب و کار تنها با ایجاد یک پست جذاب و گیرا میتواند میلیون ها نفر را دنبال کننده مطالب خود نماید و از این تعداد قطعات افرادی که محصول و خدمات ارائه شده را نیاز داشته باشند اقدام به فروش نیز میکنند.
یک شعاری از قدیم در تجارت معروف بوده است : تجار معمولا به دنبال جایی میروند که مردم باشند و به تبعیت آنها پول نیز همان جایی است که عرضه و تقاضا اتفاق می افتد.

در نهایت اینکه وب سایت فروشگاهی در کنار فعالیت در شبکه های مجازی میتواند بیشترین میزان رضایت و فروش را برای یک مجموعه ایجاد کند و از طرفی عدم حضور آن مجموعه در این عرصه پررقابت و پر تب و تاب ممکن است حذف دائمی آن سیستم را به همراه داشته باشد.


fob97112811132